دراين مقاله قصد داريم در رابطه با مرکز
موسسات و شرکت ها براي دسترسي به اطلاعات طبقه بندي شده و فعاليت بهتر، استفاده از تمامي خطوط داخلي، ارتباط تلفني و همچنين عدم نياز به خريد چند خط مختلف، نياز به راه اندازي مرکز تلفن ويپ يا همان PBX دارند که در واقع همانند يک مخابرات محلي عمل مي کند و باعث مي شود کارمندان يک شرکت و يا يک سازمان همگي به صورت مشترک از خطوط شهري شرکت استفاده نمايند که اين انتخاب، بهترين تصميم گيري براي سازمان هاي در حال فعاليت ميباشد که هزينه کمتر نسبت به راه اندازي يک سيستم تلفني سنتي را نيز داراست، در حالي که از نظر امکانات و ويژگي ها قابل مقايسه با مراکز تلفن قديمي نيستند.
مرکز تلفن ويپ ايران يا همان سانترال voip که در آن به کلمه ويپ اشاره شده، به معني Voice Over Protocol يعني انتقال صدا در بستر شبکه اينترنت که در آن صدا به جاي انتقال روي خطوط سيمي و مسي به صورت سيگنال آنالوگ روي بستر شبکه و به شکل ديتا و داده ديجيتال منتقل مي شود. دروازه هاي انتقال صدا از طريق IP را ميتوان با قابليت PBX سنتي ترکيب کرد تا به مشاغل اجازه دهد از اينترنت مديريت شده خود براي کاهش هزينه هاي مسافت طولاني و استفاده از مزاياي يک شبکه واحد براي صدا و داده (شبکه همگرا) استفاده کنند. IP PBX همچنين ممکن است ويژگي هاي CTI را فراهم کرده و به عنوان يک دستگاه سخت افزاري فيزيکي يا يک بستر نرم افزاري وجود داشته باشد.
جهت مشاهده ي ادامه ي مقاله روي
منبع: https://www.imenertebat.org
يک ,تلفن ,ip ,pbx ,شبکه ,استفاده ,ip pbx ,استفاده از ,که در ,به معني ,انتقال صدا
درباره این سایت